L'Ajuntament de Tremp ha posat en marxa una nova ordenança reguladora per la tramitació d'obres mitjançant comunicació prèvia. A partir d'aquest dijous les sol·licituds d'obra menor tindran una tramitació més ràpida i senzilla.
Com s'ha explicat a la xerrada informativa que ha organitzat l'Ajuntament per assabentar a la ciutadania, la comunicació prèvia, és un tràmit que es fa per comunicar la realització d'obres anteriorment catalogades com a menors. La presentació de la comunicació prèvia, acompanyada de la documentació exigida i de l’autoliquidació dels impostos i taxes corresponents, habilita la persona interessada per executar els actes que s'hi descriuen, i faculta l'Ajuntament per a la seva comprovació i control.
![Presentació comunicacio previa (Publicació de Facebook)](/media/pirineus/images/2024/06/28/2024062813472923616.png)
Aquest règim permet iniciar les obres des del moment del registre de la sol·licitud, facilitant i accelerant la tramitació a la ciutadania. També se simplifiquen els tràmits interns, s'agiliten els tràmits d'informes de llicències i millorem la relació i la proximitat de l'Administració amb la ciutadania.
L’ordenança, que ha entrat en vigor aquest dijous, es pot consultar al complet al web municipal.